Local cover image
Local cover image

Формування відповідальної поведінки молоді у процесі соціалізації [Текст] / Ю. Шевцова

By: Language: Ukrainian Edition: Демографія та соціальна економіка. № 2(56)Description: С. 81-97Subject(s): Online resources: In: Демографія та соціальна економіка. № 256
Item type: Статті
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)
No physical items for this record

У статті аналізується проблема впливу навколишнього середовища на формування відповідальної поведінки молоді. Сучасні виклики цифрового суспільства та проблеми «старіння» людських ресурсів посилюють наукову увагу до питання готовності молоді брати відповідальність за майбутній суспільний розвиток. Тому важливо визначити зовнішні умови, які формують відповідальну поведінку молоді. Для виконання поставленого завдання використовувалися загальнонаукові методи дослідження: системний підхід, статистичні та графічні методи, метод аналізу та синтезу, метод емпіричного дослідження. Встановлено змістовний зв’язок між категоріями «відповідальність», «відповідальна поведінка», «готовність до відповідальної поведінки»; на цій основі обґрунтовано важливість раннього формування відповідальної поведінки молоді на етапі соціалізації. Виявлено ключові сфери соціалізації молоді: сім'я, навчання, громадська діяльність. Автором встановлено, що під впливом цих інституцій відбувається комплексне накопичення молоддю бази знань, практичного досвіду відповідальних дій, що розвиває здатність до критичного мислення та сукупно формує в молоді готовність до відповідальної поведінки як норми та інтегрованої цінності. Визначено перспективні для формування відповідальної поведінки молоді проактивні методи неформальної освіти та соціальні практики, наведено як приклад авторську модель Літньої школи, яка інтегрує набуття базових управлінських навичок із практичним розвитком соціальних проектів, що сприяє набуттю досвіду. У результаті суб’єктам соціалізації було запропоновано спрямувати основні впливи на молодь у таких напрямках: освітнє середовище — впровадження проактивних методів неформальної освіти, соціальних практик; сімейне середовище — розробка стратегії сімейного виховання; громадське середовище — впровадження мотиваційних механізмів залучення молоді до участі в громадських організаціях, широке використання виховних колективних методів.

Click on an image to view it in the image viewer

Local cover image