Локальне зображення обкладинки
Локальне зображення обкладинки

Формування відповідальної поведінки молоді у процесі соціалізації [Текст] / Ю. Шевцова

За: Вид матеріалу: Стаття, складова частинаСтаття, складова частинаМова: українська Публікація: 2024.Видання: Демографія та соціальна економіка. № 2(56)Опис: С. 81-97Тематика(и): Електронне місцезнаходження та доступ: У: Демографія та соціальна економіка. № 2/56
Тип одиниці: Статті
Мітки з цієї бібліотеки: Немає міток з цієї бібліотеки для цієї назви. Ввійдіть, щоб додавати мітки.
Оцінки зірочками
    Середня оцінка: 0.0 (0 голос.)
Немає реальних примірників для цього запису

У статті аналізується проблема впливу навколишнього середовища на формування відповідальної поведінки молоді. Сучасні виклики цифрового суспільства та проблеми «старіння» людських ресурсів посилюють наукову увагу до питання готовності молоді брати відповідальність за майбутній суспільний розвиток. Тому важливо визначити зовнішні умови, які формують відповідальну поведінку молоді. Для виконання поставленого завдання використовувалися загальнонаукові методи дослідження: системний підхід, статистичні та графічні методи, метод аналізу та синтезу, метод емпіричного дослідження. Встановлено змістовний зв’язок між категоріями «відповідальність», «відповідальна поведінка», «готовність до відповідальної поведінки»; на цій основі обґрунтовано важливість раннього формування відповідальної поведінки молоді на етапі соціалізації. Виявлено ключові сфери соціалізації молоді: сім'я, навчання, громадська діяльність. Автором встановлено, що під впливом цих інституцій відбувається комплексне накопичення молоддю бази знань, практичного досвіду відповідальних дій, що розвиває здатність до критичного мислення та сукупно формує в молоді готовність до відповідальної поведінки як норми та інтегрованої цінності. Визначено перспективні для формування відповідальної поведінки молоді проактивні методи неформальної освіти та соціальні практики, наведено як приклад авторську модель Літньої школи, яка інтегрує набуття базових управлінських навичок із практичним розвитком соціальних проектів, що сприяє набуттю досвіду. У результаті суб’єктам соціалізації було запропоновано спрямувати основні впливи на молодь у таких напрямках: освітнє середовище — впровадження проактивних методів неформальної освіти, соціальних практик; сімейне середовище — розробка стратегії сімейного виховання; громадське середовище — впровадження мотиваційних механізмів залучення молоді до участі в громадських організаціях, широке використання виховних колективних методів.

Натисніть на зображення, щоб переглянути його в оглядачі зображень

Локальне зображення обкладинки