Analysis of the Methods for Solving Game Puzzles such as «Flip-Flop» (Запис № 189)

МАРК-запис
000 -LEADER
Маркер (контрольне поле довжиною 24 байти) 02156nab a2200289 i 4500
001 - КОНТРОЛЬНИЙ НОМЕР
Контрольне поле 189
003 - ІДЕНТИФІКАТОР КОНТРОЛЬНОГО НОМЕРА
Контрольне поле UA-KpCNTU
005 - ДАТА І ЧАС ОСТАННЬОЇ УГОДИ
Контрольне поле 20250516144139.0
008 - ЕЛЕМЕНТИ ДАНИХ ФІКСОВАНОЇ ДОВЖИНИ - ЗАГАЛЬНА ІНФОРМАЦІЯ
Маркер (контрольне поле довжиною 24 байти) 250123b un ||||| |||| 00| | eng d
040 ## - ДЖЕРЕЛО КАТАЛОГІЗАЦІЇ
Transcribing agency ЦНТУ
041 ## - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title eng
245 ## - TITLE STATEMENT
Назва Analysis of the Methods for Solving Game Puzzles such as «Flip-Flop»
Носій [Text]
Statement of responsibility, etc. / Yu. Parkhomenko, M. Parkhomenko, L. Rybakova, A. Bokiy
250 ## - ЗАЯВА ПРО ВИДАННЯ
Відомості про видання Центральноукраїнський науковий вісник. Технічні науки.
Remainder of edition statement Вип. 2(33).
260 ## - PUBLICATION, DISTRIBUTION, ETC.
Place of publication, distribution, etc. Кропивницький :
Name of publisher, distributor, etc. ЦНТУ,
Дата видання, розповсюдження тощо 2019
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Розмір С. 190-201.
500 ## - ЗАГАЛЬНА ПРИМІТКА
General note There is a variety of popular puzzles having a goal of reducing an arbitrary binary matrix to either all “0” or “1” matrix. In this paper we study methods for solving “Flip-Flop” like puzzles of dimensions 3x3, 3x4, 4x4 applying tools of logical analysis of situations, combinatorics and discrete mathematics. We found that applying the method of sequential analysis of each combination that works well for 3x3 matrices is cumbersome and inefficient for matrices of 4x4 and higher dimensionalities. Therefore, we discovered and analyzed algorithms named trait selection method, stream method and snake method which work better. We concluded that in order to find an optimized solution it is helpful to check if each current combination matches one of the pre-final ones, or to swap «0»s with «1»s and vise versa.
653 ## - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term snake method
653 ## - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term computer puzzle games
653 ## - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term logical situation analysis
700 ## - ДОДАТКОВИЙ ОПИС — ІМ’Я ОСОБИ
Ім’я особи Parkhomenko, Yu.
700 ## - ДОДАТКОВИЙ ОПИС — ІМ’Я ОСОБИ
Ім’я особи Parkhomenko, М.
700 ## - ДОДАТКОВИЙ ОПИС — ІМ’Я ОСОБИ
Ім’я особи Rybakova, L.
700 ## - ДОДАТКОВИЙ ОПИС — ІМ’Я ОСОБИ
Ім’я особи Bokiy, A.
773 0# - HOST ITEM ENTRY
Видання Науковий вісник заснований у 1997
Place, publisher, and date of publication Кропивницький ЦНТУ 2019
Назва Центральноукраїнський науковий вісник. Технічні науки. Вип. 2/33
Контрольний номер запису 198
Міжнародний стандартний номер серіального видання (ISSN) 2664-262X
856 ## - ЕЛЕКТРОННЕ РОЗМІЩЕННЯ І ДОСТУП
Універсальний ідентифікатор ресурсу <a href="https://dspace.kntu.kr.ua/handle/123456789/9330">https://dspace.kntu.kr.ua/handle/123456789/9330</a>
Текст посилання Репозитарій Центральноукраїнського національного технічного університету
942 ## - Додаткові дані (Коха)
Код системи класифікації для розстановки фонду Універсальна десяткова класифікація (УДК)
Тип одиниці Статті
Suppress in OPAC

Немає доступних примірників.