Change in power and fuel consumption when engine cylinders are partially disabled in a wheeled vehicle (Запис № 7035)

МАРК-запис
000 -LEADER
Маркер (контрольне поле довжиною 24 байти) 02425nab a2200325 i 4500
001 - КОНТРОЛЬНИЙ НОМЕР
Контрольне поле 7035
003 - ІДЕНТИФІКАТОР КОНТРОЛЬНОГО НОМЕРА
Контрольне поле UA-KpCNTU
005 - ДАТА І ЧАС ОСТАННЬОЇ УГОДИ
Контрольне поле 20250609110851.0
008 - ЕЛЕМЕНТИ ДАНИХ ФІКСОВАНОЇ ДОВЖИНИ - ЗАГАЛЬНА ІНФОРМАЦІЯ
Маркер (контрольне поле довжиною 24 байти) 250609b un ||||| |||| 00| 0 eng d
040 ## - ДЖЕРЕЛО КАТАЛОГІЗАЦІЇ
Transcribing agency ЦНТУ
Original cataloging agency UA-KpCNTU
041 ## - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title eng
245 ## - TITLE STATEMENT
Назва Change in power and fuel consumption when engine cylinders are partially disabled in a wheeled vehicle
Носій [Тext]
Statement of responsibility, etc. / A. Molodan, O. Polianskyi, Ye. Dubinin [et al.]
250 ## - ЗАЯВА ПРО ВИДАННЯ
Відомості про видання Центральноукраїнський науковий вісник. Технічні науки.
Remainder of edition statement Вип. 8(39). Ч. 2.
260 ## - PUBLICATION, DISTRIBUTION, ETC.
Дата видання, розповсюдження тощо 2023.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Розмір С. 150-158.
500 ## - ЗАГАЛЬНА ПРИМІТКА
General note The provided calculation methodology enables the evaluation of how disconnected cylinders affect engine power, overall efficiency, and fuel consumption. The study establishes that disconnecting cylinders leads to a proportional decrease in engine power. This means that an engine generating 154,5 kW power reduces to 113,4 kW with two disabled cylinders and goes down to 70,3 kW when four cylinders are disconnected. Reducing fuel consumption is especially notable at idle, showing a 27% drop after disabling half of the cylinders. However, fuel efficiency declines as the engine load increases until it reaches zero at the engine load factor. Discrepancies between the experimental and calculated data on fuel consumption and power are minimal, at around 7-8% during maximum load. Diesel engines have the potential to improve efficiency by shutting down certain cylinders, but the actual fuel savings depend on several factors, including the number of active cylinders, engine configuration, load, and mechanical losses incurred by the shutdown cylinders.
653 ## - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term effective engine power
653 ## - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term power change
653 ## - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term engine
653 ## - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term wheeled vehicle
700 ## - ДОДАТКОВИЙ ОПИС — ІМ’Я ОСОБИ
Ім’я особи Molodan, А.
700 ## - ДОДАТКОВИЙ ОПИС — ІМ’Я ОСОБИ
Ім’я особи Polyanskyi, О.
700 ## - ДОДАТКОВИЙ ОПИС — ІМ’Я ОСОБИ
Ім’я особи Dubinin, Ye.
700 ## - ДОДАТКОВИЙ ОПИС — ІМ’Я ОСОБИ
Ім’я особи Artomov, M.
700 ## - ДОДАТКОВИЙ ОПИС — ІМ’Я ОСОБИ
Ім’я особи Pushkarenko, O.
773 0# - HOST ITEM ENTRY
Назва Центральноукраїнський науковий вісник. Технічні науки. Вип. 8/39. Ч. 2
Контрольний номер запису 6235
Place, publisher, and date of publication Кропивницький : ЦНТУ, 2023
Міжнародний стандартний номер серіального видання (ISSN) 2664-262X
856 ## - ЕЛЕКТРОННЕ РОЗМІЩЕННЯ І ДОСТУП
Універсальний ідентифікатор ресурсу <a href="https://dspace.kntu.kr.ua/handle/123456789/16074">https://dspace.kntu.kr.ua/handle/123456789/16074</a>
Текст посилання Репозитарій Центральноукраїнського національного технічного університету
942 ## - Додаткові дані (Коха)
Код системи класифікації для розстановки фонду Універсальна десяткова класифікація (УДК)
Тип одиниці Статті
Suppress in OPAC

Немає доступних примірників.