Вступ до загальної теорії систем : навч. посіб. / І. М. Дудник; М-во освіти і науки України, Міжгалузевий ін-т управління
Вид матеріалу:
- 978-966-351-193-1

Тип одиниці зберігання | Поточна бібліотека | Шифр зберігання | Стан | Штрих-код | |
---|---|---|---|---|---|
![]() |
Читальний зал № 1 (тех. л-ра) | 330.46(075.8)/Д81 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) | Доступно | 00000028537 |
Огляд полиці бібліотеки/підрозділу: „CNTU Library“ Зачинити оглядач полиці (Зачинити оглядач полиці)
330.4(075.8)/М34 Математичне моделювання для економістів: бакалавр – магістр – доктор філософії (PhD) : навч. посіб. / | 330.43(075.8)/Д50 Економетрія : навч. посіб. / | 330.43(075.8)/Д50 Економетрія : навч. посіб. / | 330.46(075.8)/Д81 Вступ до загальної теорії систем : навч. посіб. / | 330.47(075.8)/М48 Економічна інформатика : навч. посіб. / | 33-047.64(063)/Е90 Ефективні моделі управління в сучасних умовах: теорія і практика : міжнар. наук.-практ. конф., 10–11 черв. 2016 р. : зб. тез доп. / | 33-047.64(063)/Е90 Ефективні моделі управління в сучасних умовах: теорія і практика : міжнар. наук.-практ. конф., 10–11 черв. 2016 р. : зб. тез доп. / |
Зміст:
Розділ 1. системного світогляду
Принцип цілісності в науковому пізнанні
Загальна теорія систем
Поняття систем
Розвиток системних уявлень
Теорія систем як науково-навчальна дисципліна
Розділ 2. Система як наукова категорія
Підходи до визначення категорії "система"
Ознаки системи
Структура системи
Методологічні особливості вивчення систем
Розділ 3. Механізм функціонування систем
Взаємодія та взаємозв'язки в системі
Роль суперечностей в функціонуванні систем
Системоутворюючі фактори
Мета розвитку систем
Розділ 4. Еволюція систем
Утворення систем
Становлення систем
Досконалість систем
Якісне перетворення систем
Еволюційні стани систем
Розділ 5. Загальні властивості систем
Ознаки та властивості систем, їх взаємозв'язок
Цілісність систем
Структурність та організованість
Функціональність
Відмежованість: система та середовище
Розділ 6. Складні системи
Поняття простої й складної системи
Ознаки та критерії складності
Проблеми класифікації складних систем
Розділ 7. Організація системи
Сутність організації системи
Закони й принципи організації
Принципи функціональної організації систем
Принцип сумісності елементів
Принцип актуалізації функцій
Принцип зосередження функцій
Принцип лабілізації функцій
Рівень організації системи
Самоорганізація. Синергетика
Розділ 8. Інформаційні аспекти функціонування системи
Поняття інформації
Інформаційні властивості елементів
Інформаційні процеси в системі
Інформація в управлінні системою
Розділ 9. Класи та типи систем
Типізація й класифікація: наукові підходи
Схеми класифікації систем
Особливості основних типів систем
Розділ 10. Територіальні системи
Сутність та особливості функціонування
Структуризація територіальних систем
Класифікація територіальних систем
Особливості дослідження
Розділ 11. Системний аналіз
Визначення системного аналізу
Особливості здійснення та напрями застосування
Системний аналіз та інші системні дисципліни
Розділ 12. Загальна характеристика системного дослідження
Основні поняття системного дослідження
Критерії в системному аналізі
Принципи системного аналізу
Характеристика (опус) системи
Розділ 13. Методичні особливості системного аналізу
Алгоритми системного аналізу
Методи системного аналізу
Побудова дерева взаємозв'язків
Розділ 14. Моделювання систем
Моделювання як засіб наукового пізнання
Види моделей
Способи втілення моделей
Процес моделювання
Системні принципи моделювання
Методи моделювання систем
Розділ 15. Застосування теорії систем в управлінні
Поняття управління
Об'єкт управління як система
Суб'єкт управління як система
Системні принципи управління
Системна методологія прогнозування
Анотація:
Висвітлюються наріжні положення загальної теорії систем як міждисциплінарної методології: зародження системних уявлень, ознаки та властивості систем, еволюція та механізми функціонування, класи та типи систем, системоутворюючі процеси та чинники, особливості системного підходу та системного аналізу, застосування системних принципів в управлінській діяльності. Для студентів, викладачів вищих навчальних закладів, фахівців у галузі економіки, менеджменту, географії, екології.