Електроіскрові антифрикційні покриття на алюмінієвих сплавах для двигунобудування : монографія / Є. К. Солових, О. О. Мікосянчик, А. В. Рутковський [та ін.]
Вид матеріалу:
- 978-617-8268-27-5

Тип одиниці зберігання | Поточна бібліотека | Шифр зберігання | Стан | Штрих-код | |
---|---|---|---|---|---|
![]() |
Читальний зал № 1 (тех. л-ра) | 620.197.5/Е50 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) | Доступно | 00000028541 |
Зміст:
Розділ 1. Алюмінієві антифрикційні матеріали — тенденції розвитку та перспективи використання їх у транспортних засобах
1.1. Підвищення експлуатаційних параметрів і вимог у сучасному двигунобудуванні
1.2. Антифрикційні алюмінієві сплави
1.2.1. Леговані антифрикційні алюмінієві сплави
1.2.2. Алюмоматричні композиційні матеріали антифрикційного призначення
1.2.3. Поверхневе зміцнення алюмінієвих сплавів
1.3. Конструктивні та технологічні методи підвищення довговічності поршнів двигунів внутрішнього згоряння
1.4. Тенденції заміни бронзи в опорах ковзання
Розділ 2. Електроіскрові композиційні зносостійкі покриття на алюмінієвих сплавах
2.1. Загальна характеристика процесу електроіскрового легування
2.2. Електроіскрове легування алюмінієвих сплавів
2.3. Узагальнена модель процесу електроіскрового легування
2.4. Кінетика массопереносу та фазоутворення при електроіскровому легуванні
2.5. Особливості електроіскрового легування алюмінію та його сплавів
2.5.1. Електроіскрове легування компактними електродами
2.5.2. Електроіскрове легування порошковими сумішами
2.6. Чинники, що впливають на формування електроіскрових покриттів
2.6.1. Вибір матеріалу легуючого електрода
2.6.2. Тривалість електроіскрового легування
2.6.3. Етапи формування легованого шару
2.6.4. Вплив змочування у системі "матеріал електрода – алюмінієвий сплав (основа)" на коефіцієнт масопереносу
2.7. Склад і структура електроіскрових покриттів
2.7.1. Глобулярні покриття
2.7.2. Електроіскрові покриття з високим вмістом бору
2.8. Фізико-хімічна модель формування глобулярних покриттів
2.9. Триботехнічні властивості керамічних електроіскрових покриттів на сплавах алюмінію
2.10. Критерії вибору структурних складових процесу електроіскрового легування
2.11. Зміцнення поршнів двигунів внутрішнього згоряння та підшипників ковзання шестерних насосів
Розділ 3. Електроіскрові покриття дискретної структури та їх оптимізація
3.1. Оцінка напружено-деформованого стану зміцнюючих захисних покриттів дискретної структури
3.2. Зносостійкі дискретні покриття на алюмінієвих сплавах
3.2.1. Триботехнічні характеристики дискретних зміцнюючих захисних покриттів на алюмінієвих сплавах
3.2.2. Зміцнення алюмінієвих поршнів двигунів внутрішнього згоряння
3.2.3. Зміцнення гільз циліндрів двигунів внутрішнього
3.3. Оптимізація технології електроіскрового легування дискретних покриттів за критеріями зносостійкості
3.3.1. Багатофакторне планування триботехнічних випробувань
3.3.2. Регресійних статистичний аналіз результатів випробувань
3.3.3. Багатокритеріальна оптимізація технології електроіскрового легування
3.4. Оптимізація електроіскрового легування при відновленні бронзових деталей
3.4.1. Електродні матеріали та конструктивні схеми покриттів
3.4.2. Вибір керованих параметрів та критеріїв оптимізації
3.4.3. Регресійний аналіз результатів досліджень триботехнічних характеристик
3.4.4. Багатокритеріальна оптимізація процесу електроіскрового легування та роль товщини покриття
3.5. Алюмінієві сплави з електроіскровими покриттями як заміна бронзи в опорах ковзання
Анотація
Монографія узагальнює результати дослідження у галузі технологій поверхневого зміцнення алюмінієвих сплавів методом електроіскрового легування та розробці композиційних багатофункціональних електродних матеріалів і покриттів підвищеної термомеханічної стійкості для зміцнення деталей двигунів внутрішнього згорання. Згруповані чинники, що впливають на формування покриття на основних етапах процесу електроіскрового легування. Представлено фізико-хімічну модель електроіскрового легування алюмінієвих сплавів компактним електродом, засновану на виборі структурних складових матеріалу електрода, відповідального за структуру легованого шару. Монографія запропонована для розробників матеріалів покриттів і технологій їх нанесення, конструкторів, технологів в галузі двигунобудування, авіаційної та енергетичної промисловості. Монографія може бути корисна для викладачів, аспірантів і студентів машинобудівних вузів.