000 04827aab a2200289 i 4500
001 2697
003 UA-KpCNTU
005 20250528140117.0
008 250403b un |||| |||| 00| | ukr d
040 _cЦНТУ
_aUA-KpCNTU
041 _aukr
100 _aШевцова, Ю
245 _aФормування відповідальної поведінки молоді у процесі соціалізації
_h[Текст]
_c / Ю. Шевцова
250 _aДемографія та соціальна економіка.
_b№ 2(56).
260 _c2024.
300 _aС. 81-97.
500 _aУ статті аналізується проблема впливу навколишнього середовища на формування відповідальної поведінки молоді. Сучасні виклики цифрового суспільства та проблеми «старіння» людських ресурсів посилюють наукову увагу до питання готовності молоді брати відповідальність за майбутній суспільний розвиток. Тому важливо визначити зовнішні умови, які формують відповідальну поведінку молоді. Для виконання поставленого завдання використовувалися загальнонаукові методи дослідження: системний підхід, статистичні та графічні методи, метод аналізу та синтезу, метод емпіричного дослідження. Встановлено змістовний зв’язок між категоріями «відповідальність», «відповідальна поведінка», «готовність до відповідальної поведінки»; на цій основі обґрунтовано важливість раннього формування відповідальної поведінки молоді на етапі соціалізації. Виявлено ключові сфери соціалізації молоді: сім'я, навчання, громадська діяльність. Автором встановлено, що під впливом цих інституцій відбувається комплексне накопичення молоддю бази знань, практичного досвіду відповідальних дій, що розвиває здатність до критичного мислення та сукупно формує в молоді готовність до відповідальної поведінки як норми та інтегрованої цінності. Визначено перспективні для формування відповідальної поведінки молоді проактивні методи неформальної освіти та соціальні практики, наведено як приклад авторську модель Літньої школи, яка інтегрує набуття базових управлінських навичок із практичним розвитком соціальних проектів, що сприяє набуттю досвіду. У результаті суб’єктам соціалізації було запропоновано спрямувати основні впливи на молодь у таких напрямках: освітнє середовище — впровадження проактивних методів неформальної освіти, соціальних практик; сімейне середовище — розробка стратегії сімейного виховання; громадське середовище — впровадження мотиваційних механізмів залучення молоді до участі в громадських організаціях, широке використання виховних колективних методів.
653 _aвідповідальна поведінка
653 _aмолодь
653 _aосвітнє середовище
653 _aсімейне виховання
653 _aсоціалізація молоді
773 0 _tДемографія та соціальна економіка. № 2/56
_w2684
_dКиїв : "Академперіодика" НАН України, 2024
_x2072-9480
856 _uhttps://ojs.dse.org.ua/index.php/dse/article/view/178
_yСтаття
942 _2udc
_cIR
_n0
999 _c2697
_d2697