000 | 06203aab a2200289 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 3230 | ||
003 | UA-KpCNTU | ||
005 | 20250528142423.0 | ||
008 | 250404b un |||| |||| 00| | ukr d | ||
040 |
_cЦНТУ _aUA-KpCNTU |
||
041 | _aukr | ||
100 | _aЧугунов, І. | ||
245 |
_aФінансово-бюджетна політика як складова стійкості державних фінансів та соціально-економічного розвитку країни _h[Текст] _c / І. Чугунов |
||
250 |
_aДемографія та соціальна економіка. _b№ 4(58). |
||
260 | _c2024. | ||
300 | _aС. 113-127. | ||
500 | _aУ статті розкрито сутність стійкості державних фінансів, фінансової та бюджетної політики в умовах соціально-економічних трансформацій. На сучасному етапі соціально-економічних перетворень в умовах воєнного стану та розвитку фінансових відносин необхідним є підвищення стійкості державних фінансів, ефективності фінансово-бюджетної політики як ефективного інструменту соціально-економічного розвитку країни. Метою статті є визначення стійкості державних фінансів, удосконалення механізмів формування фінансово-бюджетної політики в умовах соціально-економічних перетворень, ефективного управління державними фінансами, підвищення ефективності та результативності підготовки та виконання бюджетів, визначення складових інституційної багатосуб’єктності управління у сфері державних фінансів. Новизна статті полягає у розкритті сутності стійкості державних фінансів, яка полягає у здатності забезпечувати стабільність державних фінансів, мінімізувати наслідки негативних явищ та сприяти соціально-економічному відродженню країни, виконанню державою основних функцій, підтримці необхідної динамічної фінансово-бюджетної рівноваги, досягненню максимального результату якісного надання державних послуг за належний обсяг бюджетних коштів. видатків, підвищення ефективності та результативності використання бюджетних коштів; визначення складових інституційного багатосуб’єктного управління у сфері публічних фінансів на наднаціональному, національному, регіональному, місцевому, індивідуальному рівнях з урахуванням положень бюджетно-податкової архітектури, що позитивно впливатиме на фінансово-економічне середовище та соціальний розвиток. У роботі використано комплекс наукових методів і підходів, які дозволили реалізувати концептуальну єдність дослідження, зокрема системний, функціональний методи, аналіз, узагальнення, порівняння, абстрагування, синтез. Показано, що фінансово-бюджетна політика є важливим інструментом державного управління економікою та одним із основних засобів забезпечення економічних перетворень, соціального захисту населення, може впливати на підвищення ступеня керованості процесами суспільного відтворення та покращення добробуту населення. В умовах воєнного стану необхідно підвищити рівень стійкості державних фінансів, визначити основні засади бюджетної політики соціального розвитку, посилити взаємозв’язок між досягнутими показниками соціально-економічного розвитку країни, забезпечення оборони країни та обсягами використання бюджетних коштів, підвищити рівень ефективності бюджетних програм, удосконалити відповідні бюджетні інструменти та механізми в системі інституційного середовища суспільства. | ||
653 | _aдержавні фінанси | ||
653 | _aстійкість | ||
653 | _aбюджет | ||
653 | _aфінансова та бюджетна політика | ||
653 | _aбюджетний механізм | ||
773 | 0 |
_w2725 _x2072-9480 _tДемографія та соціальна економіка. № 4/58 _dКиїв : "Академперіодика" НАН України, 2024 |
|
856 |
_uhttps://ojs.dse.org.ua/index.php/dse/article/view/220 _yСтаття |
||
942 |
_2udc _cIR _n0 |
||
999 |
_c3230 _d3230 |