Локальне зображення обкладинки
Локальне зображення обкладинки

Analysis of the Methods for Solving Game Puzzles such as «Flip-Flop» [Text] / Yu. Parkhomenko, M. Parkhomenko, L. Rybakova, A. Bokiy

Інтелектуальна відповідальність: Вид матеріалу: Стаття, складова частинаСтаття, складова частинаМова: англійська Публікація: Кропивницький : ЦНТУ, 2019Видання: Центральноукраїнський науковий вісник. Технічні науки. Вип. 2(33)Опис: С. 190-201Тематика(и): Електронне місцезнаходження та доступ: У: Центральноукраїнський науковий вісник. Технічні науки. Вип. 2/33
Тип одиниці: Статті
Мітки з цієї бібліотеки: Немає міток з цієї бібліотеки для цієї назви. Ввійдіть, щоб додавати мітки.
Оцінки зірочками
    Середня оцінка: 0.0 (0 голос.)
Немає реальних примірників для цього запису

There is a variety of popular puzzles having a goal of reducing an arbitrary binary matrix to either all “0” or “1” matrix. In this paper we study methods for solving “Flip-Flop” like puzzles of dimensions 3x3, 3x4, 4x4 applying tools of logical analysis of situations, combinatorics and discrete mathematics. We found that applying the method of sequential analysis of each combination that works well for 3x3 matrices is cumbersome and inefficient for matrices of 4x4 and higher dimensionalities. Therefore, we discovered and analyzed algorithms named trait selection method, stream method and snake method which work better. We concluded that in order to find an optimized solution it is helpful to check if each current combination matches one of the pre-final ones, or to swap «0»s with «1»s and vise versa.

Натисніть на зображення, щоб переглянути його в оглядачі зображень

Локальне зображення обкладинки