Локальне зображення обкладинки
Локальне зображення обкладинки

Change in power and fuel consumption when engine cylinders are partially disabled in a wheeled vehicle [Тext] / A. Molodan, O. Polianskyi, Ye. Dubinin [et al.]

Інтелектуальна відповідальність: Вид матеріалу: Стаття, складова частинаСтаття, складова частинаМова: англійська Публікація: 2023.Видання: Центральноукраїнський науковий вісник. Технічні науки. Вип. 8(39). Ч. 2Опис: С. 150-158Тематика(и): Електронне місцезнаходження та доступ: У: Центральноукраїнський науковий вісник. Технічні науки. Вип. 8/39. Ч. 2
Тип одиниці: Статті
Мітки з цієї бібліотеки: Немає міток з цієї бібліотеки для цієї назви. Ввійдіть, щоб додавати мітки.
Оцінки зірочками
    Середня оцінка: 0.0 (0 голос.)
Немає реальних примірників для цього запису

The provided calculation methodology enables the evaluation of how disconnected cylinders affect engine power, overall efficiency, and fuel consumption. The study establishes that disconnecting cylinders leads to a proportional decrease in engine power. This means that an engine generating 154,5 kW power reduces to 113,4 kW with two disabled cylinders and goes down to 70,3 kW when four cylinders are disconnected. Reducing fuel consumption is especially notable at idle, showing a 27% drop after disabling half of the cylinders. However, fuel efficiency declines as the engine load increases until it reaches zero at the engine load factor. Discrepancies between the experimental and calculated data on fuel consumption and power are minimal, at around 7-8% during maximum load. Diesel engines have the potential to improve efficiency by shutting down certain cylinders, but the actual fuel savings depend on several factors, including the number of active cylinders, engine configuration, load, and mechanical losses incurred by the shutdown cylinders.

Натисніть на зображення, щоб переглянути його в оглядачі зображень

Локальне зображення обкладинки